نگهداری از ماهی قرمز

۱۳۹۹/۵/۱۶

ماهی قرمز ها می توانند حیوانات خانگی خوبی باشند اگر از آن ها درست مراقبت شود. آن ها عمر طولانی دارند ، حدود ۲۰ سال.
اصول نگهداری از ماهی قرمز:
اولین نکته انتخاب ظرف ماهی است. اگر چند ماهی می خرید ظرف بزرگی برای آن ها انتخاب کنید. دهنه ی ظرف باید طوری باشد که اکسیژن را به راحتی جذب کند و به اندازه ای بزرگ باشد که ماهی به راحتی بتواند شنا کند.
دومین نکته خریدن لوازم جانبی برای ماهی است. اولین چیزی که باید تهیه کرد درپوش برای ظرف ماهی است که از پریدن ماهی به بیرون و افتادن چیزی در ظرف جلوگیری کند‌. به یاد داشته باشید که درپوش جوری باشد که اکسیژن به آن برسد. بعد از آن باید یک پمپ تهیه کرد تا آب همیشه اکسیژن داشته باشد. فیلتر برای از بین بردن مواد سمی آب و شن برای کف آن و گیاهان واقعی که رشد جلبک را کم می کند. هم چنین سعی کنید جایی برای ماهی درست کنید که بتواند قایم شود. از اشیا تیز استفاده نکنید.
سومین نکته قبل از خریدن ماهی آماده کردن خانه ی اوست! باید ظرف ماهی را در جایی قرار دهید که آفتاب غیرمستقیم به آن بتابد. آب را قبل از خریدن ماهی آماده کنید چند روز قبل آب را در ظرف بریزید تا کلر آن از بین برود و با دمای اتاق هماهنگ شود. لوازم جانبی را در ظرف بگذارید و آب را روی آن بریزید.
چهارمین نکته نگهداری از آب است. آب ماده ای حیاتی برای ماهی هاست پس فیلتر نصب کردن برای آب ضروری است. آب را هفته ای یک بار عوض کنید‌. هربار حدود یک سوم از آب را جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که آبی را میخواهید جایگزین کنید حداقل یه روز بگذارید تا کلر آن از بین برود.
پنجمین نکته تمیز کردن منظم ظرف ماهی هاست.
ششمین نکته غذا دادن به ماهی هاست. بر خلاف ما آن ها فقط یک بار در روز باید غذا بخورند در غیر این صورت آن ها آنقدر غذا میخورند تا خود را به کشتن بدهند! برای اطلاع از غذای ماهی ها اینجا کلیک کنید.
هفتمین نکته مراقبت کردن از ماهی است. وقتی ماهی در اتاق است از حشره کش ها استفاده نکنید. اشیا فلزی را در آب نندازید. سنگ ها را از ساحل و جاهای دیگر داخل ظرف نندازید ممکن است حامل باکتری باشد. ضربه به ظرف ماهی نزنید و صداهای بلند ایجاد نکنید چون به شدت می ترسند.
هشتمین نکته این است که به ماهی خود توجه کنید تا با رفتارهای آن آشنا شوید در این صورت می توانید در صورت بروز بیماری سریع تر تشخیص دهید. شنا کردن غیرعادی ، کشیدن خود بر روی شن ها یا وسایل ، لرزش بدن می تواند از علایم بیماری باشد.
بیماری های شایع: یبوست، قارچ ، پوسیدگی باله، شپش

..