بیماری های ماهیان آکواریومی و نحوه درمان آن ها

۱۴۰۰/۶/۲۲

بسیاری از بیماریها بر ماهیان زینتی تأثیر می گذارد که برخی از آنها گونه های خاصی را تحت تاثیر قرار می دهد و برخی از آنها کلی هستند و بر همه ماهی ها تأثیر می گذارند.

عفونت ماهی اغلب به دلیل پیوستن یک عضو جدید به مخزن با عفونت ، بهداشت نامناسب ، درجه حرارت شدید یا غذای کپک زده ایجاد می شود.


و اکنون ما نام بیماریهای معروف ماهی آکواریوم و نحوه درمان آنها را به شما نشان می دهیم:

بیماری استسقا یا آب آوردن شکم ماهی

یکی از معروفترین بیماریهای ماهیان آکواریومی ، که سفت شدن و بیرون زدگی فلسهای ماهی به بیرون با تورم در بدن است.

این بیماری در اثر عفونت باکتریایی یا ویروسی یا عدم تعادل اکسیژن ایجاد می شود.

درمان این است که ماهی های آلوده را از بقیه جدا کرده و از آنتی بیوتیک های مخصوص ماهی استفاده کنید ، اما امید بهبودی ضعیف است.

نقاط سفید:

وجود نقاط سفید روی بدن ماهی یکی از معروفترین بیماری هایی است که در ماهیان زینتی رخ می دهد و ماهی تمایل دارد بدن خود را در سنگها و بازیهای آکواریوم بمالد.

بنابراین ، این بیماری مسری است و منجر به حرکت ضعیف ماهی می شود و یکی از بیماری هایی است که در ماهیان زینتی رخ می دهد ، اما درمان آن با مصرف داروی "ضد لکه سفید" سریع است.

کرم ها:

آنها کرم های نازکی هستند که به ماهی می چسبند و از خون آنها تغذیه می کنند.ماهی با عفونت با این کرمها بسیار کند شروع به حرکت می کند.

این کرم ها معمولاً در حوضچه هایی که ماهی ها از کرم های زنده تغذیه می کنند یا با ورود ماهی های جدید به مخزن ظاهر می شوند.

برای درمان این بیماری ، باید محلول شور 3 درصد غلیظ به مدت 15 تا 30 دقیقه استفاده شود ، سپس با احتیاط کرم ها را با پنس جمع می کنیم.

بیماری كلومناریس یا دهان پنبه ای:

این یک بیماری قارچی است که ماهیان آکواریوم را تحت تاثیر قرار می دهد و رویش های پنبه ای روی دهان ماهی ظاهر می شود ، وزن خود را از دست می دهد و تمایل به لاغر شدن دارد و لکه های سفید در بدن آن دیده می شود.

بیماری دهان پنبه با ورود ماهی جدید به مخزن یا تماس مکرر ماهی در یک فضای باریک باز می گردد ، اما درمان آن با مصرف Salix آسان است.

شپش ماهی:

این انگل است که به بدن ماهی می چسبد و خون و مایعات خارجی آن را روی پوست می مکد و با استفاده از محلول نمکی می توان آن را از بین برد.

در هر صورت برای درمان بهتر باید با دامپزشک مشورت کنید


Diseases of aquarium fish and how to treat them

..