لوازم جانبی و اجزای ضروری آکواریوم

۱۴۰۰/۶/۲۲

اگر به سراغ تجربه پرورش ماهی می روید ، باید قبل از خرید و مراقبت از ماهی آکواریوم ، الزامات آن را بدانید ، زیرا پرورش ماهیان زینتی به برخی مفاهیم و اصول اولیه نیاز دارد که نمی توان از آنها صرف نظر کرد.

بنابراین ، شما باید این مقاله را دنبال کنید و قبل از خرید آکواریوم آکواریوم الزامات آن را بدانید تا در معرض خطر قرار نگیرید ، از جمله موارد زیر:

لوازم آکواریوم:

حوضه شیشه ای:

ابتدا باید یک آکواریوم شیشه ای بخرید قبل از خرید ماهی آکواریوم و به اندازه مخزن توجه کنید زیرا باید متناسب با تعداد ماهی هایی باشد که خریداری می کنید ، به عنوان مثال ، شما نمی توانید یک مخزن کوچک برای حجم زیادی ماهی خریداری کنید. یا برعکس.

در:

پس از خرید ماهی و پر کردن مخزن ، لازم است از یک روکش پلاستیکی برای مخزن استفاده کنید تا از رسیدن گرد و غبار به آن جلوگیری کرده و از پرش ماهی از داخل مخزن جلوگیری کرده و همچنین ظاهر زیبایی و شادی را برای آن ایجاد کنید. مخزن ماهی ، به ویژه که دارای نور و دهانه هایی برای تغذیه باشد.

نحوه کنترل روشنایی آکواریوم ها

بخاری ها:

بیش از یک بخاری وجود دارد که ممکن است در آکواریوم به آنها نیاز داشته باشید ، از جمله موارد زیر:

بخاری معمولی:

حاوی میله ای از مواد عایق است که با سیم حرارتی در داخل لوله حرارتی ساخته شده از شیشه پیچیده شده و برای جلوگیری از عبور آب از منبع برق با لاستیک پوشانده شده است ، و داخل آن یک لوله شیشه ای حاوی یک تکه پشم برای جلوگیری از مستقیم حرارت از رسیدن به شیشه

بخاری معمولی در پایین یا کناره های مخزن با استفاده از نگهدارنده لاستیکی که به دیوار آکواریوم شیشه ای می چسبد ، قرار می گیرد.

بخاری پایین:

این دستگاه با ایده مشابه بخاری معمولی کار می کند ، اما به طور خاص ساخته شده است تا در انتهای حوضچه در زیر مواد زیرین قرار گیرد و ماسه را گرم می کند تا گرما را تابش داده و آب را بهبود بخشد.

بخاری ترموستات:

این یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع در آکواریوم های شیشه ای است ، زیرا دمای آب را تنظیم می کند و مانند یک بخاری معمولی عمل می کند ، اما با اضافه کردن یک لامپ کوچک که در طول کار روشن می ماند بخاری و وجود یک ترموستات که دمای آب را تنظیم می کند و یک دماسنج که دما را می خواند.

کف آکواریوم :

برای تزئین آکواریوم هایی مانند سنگریزه ، ماسه ، سنگ ، ریشه ، گیاهان و غارهای کوچک استفاده می شود.

روشنایی:

نورپردازی در آکواریوم از نظر زیبایی و همچنین برای زندگی ماهی و گیاهان در آکواریوم ضروری است ، که باید 12 تا 14 ساعت در روز روشن بماند.

فیلتر:

یکی از اصول اولیه آکواریوم ، تصفیه آب از ضایعات ماهی و هم زدن آب برای افزایش محتوای آن است. بیش از یک نوع فیلتر در بازار وجود دارد که مهمترین و بهترین آنها فیلتر بیولوژیکی است. به یکی از کناره های آکواریوم یا در پایین متصل شده است.

پمپ هوا:

این دستگاه برای پمپاژ اکسیژن محلول به آب آکواریوم ، هوادهی آب و دفع دی اکسید کربن ، علاوه بر کمک به هماهنگ سازی دمای آکواریوم ، و بیش از یک اندازه وجود دارد ، می توانید اندازه مناسب مخزن خود را بدست آورید و تعداد ماهی هایی که دارید

ابزار تمیز کردن:

از جمله مهمترین ملزوماتی که در لوازم جانبی ماهیان آکواریوم نمی توان از آنها صرف نظر کرد ، از جمله:

شیلنگ: که به عنوان سیفون برای آب عمل می کند ، اگر قسمتی از آب از کف آکواریوم خارج شود ، به ویژه در جایی که بقایای ماهی رسوب کرده و با یک تمیز جایگزین شود.
ناحیه: این ناحیه از لاستیک با دسته های بلند است که برای تمیز کردن شیشه از داخل برای از بین بردن خاک و جلبک های تجمع یافته روی دیوارها استفاده می شود.
تور: برای برداشتن ماهی های مرده از مخزن یا انتقال ماهی به مخزن دیگر ، ترجیحاً نرم استفاده می شود تا آسیبی به ماهی وارد نشود.


fishes
..